Fuzja Peugeota i Fiata uzgodniona: powstanie 4. największa firma moto na świecie ( 300GOSPODARKA )

Francja w kooperatywie z krajami poludnia, szczegolnie Wlochami i Hiszpania, chce stworzyc europejskie czebole, ktore docelowo maja zdominowac Europe po wypedzeniu Amerykanow podatkami i wojna handlowa. Niemcy majac bonus w postaci podporki w krajach centralnej Europy, sie tego cykaja, bo oni wola tu dominowac samodzielnie, a nie dzielic sie z reszta wchodzac z nimi w jakies konglomeraty.

@wykop_lub_zakop: A wszystkich pozamiatają normy emisji CO2 jak się na EV ekspresowo nie przerzucą. EU już pokazała, że się nie ugnie i nie obniży obecnych norm ani przyszłych, jeszcze bardziej restrykcyjnych.

Klienci chcą coraz więcej mocy. Trend jest taki, że maluch miejski musi mieć 100KM+. Klienci nie zgodzą się na 0.6 triturbo :-/ bo już sarkają na „ecoboosty” co to są eco jak stoją na parkingu a jak trochę przyciśniesz albo stoisz w korku to trudno 500 km po mieście zrobić bo tyle pali :-/

Klienci jak się przejadą Teslą czy czymś na platformie ID.3, zobaczą 200-300 KM pod butem, zero lagów/rozgrzewania/chłodzenia i możliwość zatankowania w domowym garażu to już nie będą chcieli benzynowych silników i nawet przeboleją stylistykę i jakość wykończenia Tesli 3 😉

Jedyna europejska firma rozwijająca na poważne EV to jest VW, który niedawno pokazał platformę ED.3. I jest tylko ~5 lat spóźniony w stosunku do Tesli, która robi już 3 generację EV. Fiat/Peugot nawet o tym nie myślą – co najwyżej robią proste konwersje benzynowego do EV, kupując główne komponenty (silnik, akumulator) od zewnętrznych firm. W ten sposób nie będą w stanie konkurować ani ceną ani osiągami z Elonem czy VW.

Fiat ma takie problemy z utrzymaniem emisji CO2 floty swoich samochodów na odpowiednim poziomie, że w celu uniknięcia kar musiał za 1.8 miliarda USD kupić od Muska certyfikaty CO2 https://www.electrive.com/2019/05/05/fca-deal-to-buy-co2-credits-from-tesla-going-ahead/

Za tą kasę Musk wybuduje fabrykę samochodów EV w Europie (gdzieś w Niemczech powstanie – już to przyklepali). Tym oto sposobem, Fiat finansuje budowę fabryki samochodów konkurencji…

To są „podrygi konającej ostrygi”. Mogą się łączyć/dzielić, dostawać wsparcie od rządu ale w dłuższej perspektywie pójdą na dno. Kupi ich jakiś Hindus/Chińczyk żeby zmonetyzować markę.